با پیشرفته ترین دستگاه حال حاضر دنیا در مرکز جراحی محدود حضرت جوادالائمه ( علیه السلام )

⬅️ دستگاه اگزایمر لیزر مدل شویند 2018

 

 

✴️ روش های شایع جراحی عیوب انکساری

🔸 LASIK
لیزیک تلفیقی از یک جراحی میکروسکوپی و لیزر اکسایمر است که جهت اصلاح نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم به کار می رود. در لیزیک ابتدا با استفاده از یک وسیله تخصصی به نام میکرو کراتوم، یک لایه بسیار نازکی نازک از قرنیه ( فلپ ) برش داده می شود. سپس لیزر اکسایمر به سطح زیرین این لایه تابانده می شود و مجدداً فلپ در محل اولیه خود قرار می گیرد. فلپ پس از چند دقیقه سر جای خود می چسبد و هیچ نیازی به بخیه نیست.

🔸 PRK
در این روش PRK لایه اپی تلیال قرنیه ( خارجی ترین لایه قرنیه ) برداشته می شود و با استفاده از لیزر اکسایمر سطح قرنیه تراش داده می شود و به این ترتیب عیوب انکساری اصلاح می شود.پس از پایان عمل هم چشم پزشک از لنز تماسی برای پوشاندن سطح قرنیه استفاده می کند؛ این لنز تا زمان ترمیم لایه سطحی قرنیه روی چشم باقی می‏ماند

🔸LASEK
روش LASEK نوع تغییر یافته PRK می باشد. در روش LASEK چشم پزشک از یک محلول الکلی جهت برداشت لایه اپی تلیوم قرنیه استفاده می کند. سپس لیزر اکسایمر بر روی قرنیه تابیده می شود و مجدداً لایه اپی تلیوم در محل اولیه قرار می گیرد. این روش در حال حاضر طرفداران کمتری دارد و عملاً PRK جایگزین آن شده است.

🔸TransPRK
یکی از روش های درمان لیزری برای اصلاح عیوب انکساری چشم است.در عمل ترنس پی آر کی اما کل فرآیند جراحی از ابتدا تا انتها طی کمتر از ۶۰ ثانیه توسط لیزر انجام می‌شود.

روش ترنس پی آر کی چشم نیاز به برداشتن مکانیکال لایه سطحی قرنیه را از بین برده است؛ به عبارت دیگر جراحی کاملاً بدون دخالت دست انجام می شود و نتیجه هم برای بیمار و هم برای جراح مطلوب‌تر است.

 

اخذ نوبت:

☎️ ۰۵۸-۳۱۴۲ داخلی 1 و 114