حمید رضا غلامی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری، گفت: در درمانگاه سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، 2 اتاق عمل فعال بود که اخیرا، اتاق عمل سوم، تجهیز شده و با صرف 6 میلیارد ریال اعتبار، افتتاح شده است.

وی افزود: با افتتاح این اتاق عمل، جراحی های فوق تخصصی  چشم، قابل انجام است و البته برای آغاز به کار این جراحی ها، پیگیر دریافت مجوز لازم از دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

حمید رضا غلامی گفت: انتظار می رود تا یکی دو ماه دیگر، با دریافت مجوزها، جارحی های تخصصی چشم از جمله پیوند قرنیه، عمل بر روی قرنیه و عمل بر روی شبکیه انجام شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات برای توسعه خدمات درمانی در این درمانگاه، ارتقای این درمانگاه به بیمارستان است، قرار است بیمارستان 64 تخت خوابی جوادالائمه(ع)  وارد چرخه خدمات رسانی شود.

رییس درمانگاه سپاه جوادالائمه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: انتظار داریم این بیمارستان تا یکی دو سال دیگر به بهره برداری برسد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره اقدامات انجام شده در سپاه جوادالائمه(ع) استان برای مقابله با کرونا اظهار کرد: تاکنون اقدامات گسترده در زمینه پیشگیری و نیز مقابله با این ویروس انجام شده است، و در صورتی که بحرن کرونا بیشتر شود، آمادگی داریم تا کمک های سپاه به دانشگاه علوم پزشکی، بشتر شود و در صورت نیاز، از ظرفیت درمانگاه و مرکز جراحی هم برای بستری بیماران، استفاده کنیم.

وی گفت: درمانگاه و مرکز جراحی جوادالائمه(ع) به صورت شبانه روز در بخش های مختلف در حال خدمات رسانی به مردم است و در سال گذشته، 475 هزار نفر مراجعه کننده از این درمانگاه خدمات دریافت کرده اند و در این مدت، 2 هزار و 700 عمل جراحی انجام شده است.

غلاپی با بیان اینکه شیوع کرونا سبب کاهش مراجعه کنندگان به این درمانگاه شد گفت: در فروردین ماه امسال،  15 هزار مراجعه کننده از این درمانگاه، خدمات گرفته اند که این امر، نشانه اعتماد به این مرکز است.

رییس درمانگاه سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت:  در راستای مقابله با کرونا، در زوهای نخست شیوع، پیش بینی لازم برای پاسخ به نیاز به اقلام بهداشتی انجام شد و کلاس های آموزشی برای توجیه کارکنان و خانواده ها و نیز گروه های در خطر، برگزار شد.

وی با اشاره به توزیع بسته های بهداشتی شامل ماسک، محلول ضدعفونی و بروشور بهداشتی افزود: هزار و 500 بسته اقلام بهداشتی میان کارکنان و 300 بسته از اقلام بهداشتی میان بازنشستگان سپاه توزیع شد همچنین جانبازان بالای 50 درصد هم از این اقلام بهره مند شدند.

غلامی تصریح کرد: یک اقدام دیگر در زمینه مقابله با کرونا، غربالگری در مبادی ورودی درمانگاه بود، تست تب سنجی بر روی تمام مراجعه کنندگان انجام شده است، علاوه بر آن گندزدایی و ضدعفونی اماکن و مراکز دردمانی سپاه به صورت مرتب انجام می شود.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا، در روزهای اسفند ماه بخش عمل و بخش بستری تا ابتدای اردیبهشت ماه تعطیل بود اما با توجه به نیاز و درخواست بیماران به خدمات دندان پزشکی، این بخش برای  خدمات اورژانسی در صبح و عصیر فعال شد و در این مدت، حدود 700 نفر خدمات رسانی شده اند.

رییس درمانگاه سپاه جوادالائمه خراسان شمالی اظهار کرد: برای قدردانی از کادر درمانی، بسته هایی شامل اقلام مختلف به ارزش 5 میلیون ریال، میان این جهادگران توزیع شده است.